"Antigone" puhul destilleerib Homayun Ghanizadeh struktuuri – tegelased ja sündmused – müüdist ja sünteesib saadud arhailist kontsentraati modernsusega. Ta kujundab oma müüdi vastavalt tänapäevale ja loob selle ümber absurdimaigulise maailma. Antigone kuulab oma südame häält ja astub vastu valitsevale võimule – Kreoni türanlikule juhtimisele. Hoolimata Ismene (Antigone õe) ja Haimoni (Antigone tulevase abikaasa ja Kreoni poja) palvetest ei tagane ei Antigone ega Kreon oma põhimõtetest. Vastuhakk saab karistatud ja Kreon tapab Antigone. Pärast Antigone surma teevad nii Haimon kui Kreoni naine Euridike enesetapu, Ismene emigreerub New Yorki.
"Antigones" on kokku on saanud eesti näitlejatraditsioon ja iraani lavastaja, püüdes leida viise, kuidas antiikmütoloogia kangelased ja nende valikud elustuksid siin ja praegu.
Lavastaja HOMAYUN GHANIZADEH (Iraan) Lavastaja assistent SHAYA GHASEMPOUR (Iraan)
Näitlejad: ANDRUS VAARIK (Tallinna Linnateater), ELINA REINOLD, RAIMO PASS (Eesti Draamateater), AGO ANDERSON (Pärnu Endla), ÜLLE LICHTFELDT (Rakvere Teater), KÜLLI REINUMÄGI.
Preemiad:
R.A.A.A.M osales lavastusega „Antigone” 5. – 20. II Teheranis toimunud XXIX rahvusvahelisel teatrifestivalil „Koit” („Fadjr”). Elina Reinold võitis nimitegelase rolli eest festivali parima naisnäitleja auhinna. Kokku esitati „Antigone” viiele auhinnanominatsioonile: parim naisnäitleja (Elina Reinold ja Külli Reinumägi), parim meesnäitleja (Raimo Pass), parim lavastaja (Homayoun Ghanizadeh) ja parim tekst (Homayoun Ghanizadeh). Võistlusprogrammi kuulus 14 lavastust 11 riigist.
Esietendus 11. augustil 2010 Tallinnas Püha Katariina kirikus. MTÜ R.A.A.A.M.
Homayun Ghanizadeh on üks Iraani kuulsamaid noori lavastajaid; tema senised neli tööd (Godot´ oodates, Daidalos ja Ikaros, Agamemnon ning Caligula) on oma jõuliste sõnumite ja spetsiifiliste sümboolsete tegevuspaikadega saanud Iraanis väga palju tähelepanu. Juba oma teise töö (Daidalos ja Ikaros) eest pärjati ta 2007. aastal parimaks Iraani lavastajaks. Ghanizadeh´ lavastajaisiksust iseloomustavad tugevad kontseptsioonid ja poeetilised kujundid. Tema viis lugusid ja sõnumeid edastada on pigem visuaalne kui verbaalne. Oma tegelasi luues alustab ta iga näitleja isikuomadustest ning tekst pannakse kokku alles proovide käigus.